Rad logopeda zasniva se na  prevenciji, opservaciji, proceni, dijagnostici i individualnom logopedskom   tretmanu , kao i stimulaciji govorno-jezičkog razvoja.
U tu svrhu , logoped sprovodi sledeće:
-vežbe logomotorike (vežbe za poboljšanje pokretljivosti govornih organa);
-vežbe artikulacije;
-vežbe za razvoj fine motorike;
-vežbe grafomotorike;
-vežbe slušne i vizuelne pažnje, kao i opažanja;
-vežbe slušne diskriminacije( razlikovanje glasova sličnih po mestu tvorbe , kao i zvučnosti);
-vežbe pažnje i koncentracije;
-vežbe verbalnog pamćenja;
-vežbe vizuo-motorne kontrole;
-vežbe za razvoj i bogaćenje rečnika, razvoj sintakse i semantike, proširivanje verbalnih iskaza;
-vežbe vremenske i prostorne orijentacije;
-vežbe za doživljaj telesne šeme;
- po potrebi i reedukacija psihomotorike;
- savetodavni rad sa roditeljima
Logoped se u saradnji sa drugim stručnjacima  bavi razvojem celokupne ličnosti svakog deteta ponaosob, kao i grupe sa akcentom  na razvoj govorno-jezičkog statusa.